Thursday, July 28, 2011

ahlanwasahlan ya ramadhan

   waktu KIAN berdetak,hari KINI berlalu, saat ini ku rasakan blan itu bkal mnjlang tidak lme lg..skjap shja lg dan apbila tbenye blan itu aku dpt mngtakn driku bkal di hurung dgn kesibukkan dan kelalaian dlm satu tmpoh y agak pnjang ttp aku akn cuba mnjlankan ibdat pd bln ini dgn smpurna..aku mau ramadhan kali ini lbh brmakna dr taon2 y sdh.lau bleh ble tyme2 xde wtpe nie la aku nk pnuhkan terawih aku,tp nk wt mcm mne,nie la adat org y bkrje mcm aku...mngkin dlm smnggu skali bru aku bleh jmpe terawih..HMM korang tgok x drama RAMADHAN TERAKHIR kt tv3 tu...bile tgok cter 2 aku trpkir mcm mne klau ramadhan kli ni akn mnjdi ramadhan y terakhir bg aku...da la dri     ni blm lg ckup brsedia nk mnghadap YANG MAHA-ESA,dri ni pon blom ckup lg amlannye,byk lg y prlu aku prbaiki utk mnjdi hamba yang dikasihi dan disayangi oleh-NYA,jd x slah kalau kte nk mmprbaiki dri kte pd bln nie kn,bln nie la pling sesuai utk kte nk mmprbaharui dri kte,yela sbb blan ini kn.....


bulan y pnuh dgn KEBERKATAN,
bulan y pnuh dgn KENIKMATAN,
bulan y pnuh dgn KEAJAIBAN,
bulan y pnuh dgn KESABARAN,
bulan y pnuh dgn KESEDERHANAAN
DAN, 
bulan y pnuh dgn KEAMPUNAN.
                                                                                                                                                                 

No comments:

Post a Comment